Remarketing campagne

 

Remarketing campagne


Remarketing is het doelgericht adverteren naar mensen die jouw website of een specifieke pagina al eens hebben bezocht. Remarketing campagnes hebben vaak een veel betere ROI dan reguliere advertentiecampagnes. De mensen die je advertenties zien zijn immers al bekend met je website en daardoor een relevant publiek! Remarketing van Google verloopt via het Google Display Network. Uw advertentie wordt getoond op (een selectie van) websites die zijn aangesloten bij dit display network.

Hoe werkt remarketing?
Een potentiële klant bezoekt uw website. Hij is geïnteresseerd in uw product, maar zit nog in de verkennende fase. Hij klikt de website weg en keert niet meer terug. Op dit moment loop jij dus omzet mis. Met remarketing hou je bij wie welke pagina heeft bezocht en gebruikt deze informatie om doelgericht te adverteren.


Val op met remarketing!


Voordat iemand een product of dienst koopt moet hij deze gemiddeld zeven keer gezien hebben? Vroeger vereiste dat massale campagnes. Nu niet meer. Met online remarketing kun je precies de mensen bereiken die jouw product of dienst al eens gezien hebben.

Waarmee is remarketing mogelijk?
Remarketing is bijzonder geschikt voor concrete producten en diensten die direct via het internet gekocht kunnen worden. Met name wanneer je meer dan één concurrent hebt, geeft remarketing je een voorsprong. Je kunt zowel met een laag als met een hoog budget instappen. Hierdoor wordt de techniek bij zowel grote als kleine bedrijven steeds populairder. Momenteel is remarketing mogelijk via Google, Facebook en Twitter.

Google Adwords
Uw ads verschijnen in het Google Display Network. We kunnen aangeven bij welke onderwerpen de advertenties getoond worden. De simpelste variant van een dergelijke campagne werkt door een stukje script op alle pagina's van je website te zetten. Via het Google Adwords platform worden vervolgens zogenaamde remarketinglijsten aangemaakt. Het doel bij het opstellen van de remarketinglijsten is om een onderscheid te maken tussen relevante en minder relevante bezoekers.

Facebook
Ook binnen Facebook is het mogelijk om remarketing campagnes op te zetten. Het werkt op een vergelijkbare manier als bij Google Adwords. Uw ads verschijnen in de Facebook-newsfeed of advertentiebalk.

Remarketing met dynamische productadvertenties
Deze vorm van remarketing is vooral interessant voor webshops. Er wordt bijgehouden welke producten je bezoekers bekijken. Wanneer bezoekers de webshop verlaten, zonder tot een aankoop over te gaan, wordt er een advertentie getoond waarin recent bekeken producten onder de aandacht worden gebracht.

Kosten besparen?
Wanneer marketeers het hebben over remarketing hebben zij het doorgaan over extra bereik en verkoopkansen. Remarketing kan ook worden ingezet om kosten te besparen en om de relevantie van de vertoningen van de advertenties te verhogen door lijsten uit te sluiten.

Goldies Reclame heeft ruime ervaring in het opzetten van remarketing campagnes voor verschillende doelgroepen op verschillende netwerken

Ik wil meer weten over remarketing


Vrijblijvend advies
Beoordeling door klanten: 8.9/10 - 179 beoordelingen Opdrachtgevers aan het woord