Home > Content marketing

Hoe de kracht van content zorgt voor het gewenste resultaat op internet

Informatieve en goed vindbare content op jouw website? En al je content op de juiste manieren inzetten op social mediakanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube? Goldies Reclame zorgt ervoor dat al je online communicatie uitingen door middel van contentmarketing goed gevonden worden en hoog in de zoekresultaten van Google komen te staan.

Met pakkende teksten, inspirerende foto’s en video’s of vele andere creatieve content mogelijkheden laten wij jouw bedrijf op professionele wijze opvallen. Onze helden zijn dan ook altijd alert op nieuwe trends en ontwikkelen. Bovendien blijven we al je content scherp in de gaten houden door alle data te meten, te analyseren en waar nodig te optimaliseren. Met de content strategie van Goldies Reclame gaat je bedrijf groeien!

Een actuele website is voor Google belangrijk. Een website waar regelmatig nieuwe artikelen worden geplaatst, wordt namelijk als relevanter beschouwd dan een website die niet verandert. Het schrijven van uniek content is een goede manier om je website regelmatig te verversen en daarmee hoger in de zoekresultaten te komen. Door regelmatig updates met klantenreviews, producten, video’s of dagelijkse bezigheden te delen kun je ook zorgen voor een grotere bereik wat resulteert in meer klanten. Je vangt dus 2 vliegen in een klap!

Bij content marketing staat het bieden van zinvolle informatie (content) aan jouw doelgroep centraal. Blogs zijn hier een goed voorbeeld van, maar ook video’s, infographics en handleidingen behoren tot manieren om nieuwe informatie te verspreiden.

Hier kunt met name aan denken:
Nieuws – interviews – instructievideo’s – Klantenreviews – weetjes – producten – Tips – social media – infographics – rondleiding bedrijf.

Om content waardevol te maken voor jouw doelgroep, is het ontzettend belangrijk om je in hen te verdiepen. We merken dat veel ondernemers er niet aan toekomen om elke week een nieuw stuk tekst te schrijven over hun bedrijf, product of diensten. We nemen dit dan ook graag voor je uit handen. Onze content specialisten verdiepen zich in jouw organisatie, doelen en doelgroep en zorgen er voor dat er regelmatig nieuwe content voor je wordt ontwikkeld. Content die ervoor zorgt dat er binding ontstaat met jouw lezers wat uiteindelijk zorgt voor meer naamsbekendheid en verkopen.

Voorbeeld:

Albert Heijn

Met goede content kun je als bedrijf wel degelijk producten verkopen en klanten werven. Het lukt Albert Heijn om miljoenen Nederlanders gerechten uit de Allerhande voor te schotelen. De Allerhande als tool om een grote doelgroep te verbinden aan het merk Albert Heijn is natuurlijk erg slim en een geslaagde manier van content marketing. Er liggen receptkaarten in de winkel, er is een app, sociale kanalen op Facebook en Youtube met honderden kookvideo’s, recepten, tips en kookinspiratie.

Wat Albert Heijn doet is fantastisch en zou jij ook op een kleinere schaal voor elkaar kunnen krijgen! Het publiceren van relevante en leuke content via sociale media, blogs of je website gaat steeds belangrijker worden om jouw doelgroep te bereiken. Weet je niet hoe je moet beginnen? We helpen je graag met goede tips en tricks. Neem met ons contact op een een vrijblijvend gesprek.

Voorbeeld:

Red Bull

Red Bull gooit het over een andere boeg. Zij hanteren als motto; ‘The Bull never speaks’! Als we nu naar de homepage kijken van Red Bull zijn daar slechts 4 verwijzingen te vinden naar het product zelf. Op de website is vooral veel mooie content te vinden over diverse extreme sporten. Wat Red Bull goed doet, is dat ze de consument niet om de oren slaan met productinformatie. Ze maken gewoon hele mooie content (filmpjes) die passen bij hun doelgroep. Hierdoor ontstaat er een bepaalde waarde bij het merk. Red Bull is stoer! In alle content die ze maken, zie je op subtiele wijze de verwijzingen naar het merk. Er wordt echter nooit actief over het product gesproken.

Leuk weetje; in 2016 heeft het bedrijf meer geld verdient met content dan met de verkoop van frisdranken! Daarmee is Red Bull in feite getransformeerd naar een mediabedrijf dat toevallig ook frisdranken verkoopt. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op en we komen vrijblijvend op de koffie!

Zijn er vragen?

Neem gerust
contact op!

Selecteer het onderwerp waarvoor informatie vereist is.







    Bij het invullen van dit formulier ga je akkoord met het veilig opslaan en verwerken van je gegevens via de website.

    Don’t wait for a hero,

    Become
    the hero!

    Reclame- en contentmarketing bureau

    Call for action